Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да мотивирате служителите си, като им давате обратна връзка

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Обратната връзка не се наблюдава само след работните срещи със служителите, на тема оценка на постиженията или определяне на целите.

При провеждането на разговори със служители във всякакъв друг контекст, му показвате някаква Ваша реакция и предизвиквате от предизвиквате от него друга реакция, дори да не осъзнавате това нещо.

Нито един форма на изразяване, билото най-елементарното, не е чисто обективно изразяване. Например, когато спонтанно изразявате похвалите или критиките си, афиширате собственото си мнение. Служителите възприемат субективната страна на разговорите.
 
Възползвайте се от ежедневните възможности, да повишите мотивацията на служителите с помощта на разговорите.
 
Спонтанна обатна връзка
 
Обща оценка
 
Чрез спонтанната обратна връзка оставяте впечатлението за обща оценка, основно с мимиката и интонацията си. Общо взето, езикът на тялото играе важна роля в общуването между хората. Можем да наречем този вид обратна връзка поведенчески.
 
Оценяване
 
Реагирайте веднага ако служителят има някаква изключителна идея. Направете кратка реплика от типа на „Супер!“ или „Добра идея!“. Избирайте положителни изрази. Възклицание от типа на „Удивяваш ме!“, може да се изтълкува както като оценка, така и като ирония.

Използвайте техниката на акцентуиране на посланието. Например, ако служителят Ви обърне внимание, че някои препратки от уеб страницата Ви към дадени продукти не функционират правилно, насърчавайте този служител, разглеждайки отново въпроса и показвайки полезността на указанието му.
 
Критика
 
Малките недоразумения трябва да се разясняват на място. Поведението трябва да бъде приятелско и открито. Ако се нуждаете от повече от 5 минути, за да ги разясните, по-добре планирайте официален разговор. Така ще можете да планирате начина на критика на служителя, без да го демотивирате.

 
Официална обратна връзка
 
Обща оценка
 
При официалните разговори, общата оценка е по-трудна отколкото при спонтанните ситуации. Фактът, че поздравявате приятелски някой служител, когато го видите, вече е правило на учтивостта. Партньорът Ви от разговора ще стигне до оцеката от поведението Ви спрямо  него. Покажете внимание, интерес и толерантност към човека пред Вас .
 
Оценяване
 
Закъснялото или необективно оценяване по-скоро има неблагоприятни ефекти, тъй като служителят ще се усъмни в искреността на похвалата. Хвалете видимата част на постиженията, за да покажете на служителя, че знаете какво точно е реализирал.
 
Критика
 
Помислете за стратегия, която да ви помогне да повишите мотивацията. Поставете се на мястото на служителя , попитайте го как би реагирал ако бъде критикуван. Например:
 
❐ Може ли служителят да понася добре критиката? Или по-скоро става нервен и неспокоен?
❐ Прекалено фамилиарен ли сте със служителя? Оценявам личността му вместо постиженията му?
❐ Какъв би трябвало да бъде резултата от разговорите?
 
Проведете конструктивен разговор, ориентирайте се само към разрешаване на случая. Апелирайте към способностите на служителя за разрешаване на проблема. Само ако е убеден, че оценявате постиженията му, въпреки малките критики, ще може да поддържа мотивацията си.
 
   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x