Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да използвате потенциала на компетентните, но трудни служители?

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Сред компетентните си служители имате и човек, който разбира по съвсем различен начин нещата, в сравнение с останалите, и който често Ви нервира с нежеланието си да приеме откази за идеите си? Най- вероятно имате високо интелигентен и мотивиран човек, който обаче не подхожда на екипа си и който често много трудно преминава към действие.

Ако се опитате да му наложите да мисли и действа като останалите членове на екипа, ще загубите потенциала му. Мотивацията и резултатите му ще спаднат. Възможно е да подаде оставка по всяко време. Тогава ще имате един труден човек по-малко, но по-малко креативност и резултати в екипа.
 
Компетентният, но труден служител
 
Този тип служители поставят много въпроси и искат обяснения: защо се процедира по един, а не по друг начин? Често може да бъде отегчаващ или изморителен, но съобразявайки се с въпросите му имате шанса да подобрите фирмените продукти и резултатите на екипа. И въпреки че странните предложения не винаги водят до подобрения, все пак идеите на критичния служител насърчават промените. Поради това е добре да използвате потенциала му.
 
Ролята в екипа
 
Трудните лица не се адаптират лесно в екипа. Най-често тези служители са индивидуалисти. Не е необходимо да променяте нищо, доколкото останалите колегите уважават този свой колега. Ако обаче забележите конфликти между членовете На екипа е случая да се намесите. Определете правила на играта, за да подобрите отношенията между служителите. Поставете един труден служител в позицията на наставник, ако и той е съгласен с тази си роля. Качеството му да проучва всичко може да е полезно в този случай. Същевременно, колегите ще научат наставника си да признава и оценява качествата на останалите.

 
Потенциалът на служителя критик
 
Служителят критик разполага както със силна интелигентност, така и с аналитични способности. Използвайте потенциала му, включвайте го в анализа на проблемите. Делегирайте му специални задачи и проекти, предполагащи креативност, както и при създаването на нова маркетингова стратегия или при подобрението на даден продукт. При оценяване на способностите му, създайте най-добрите условия, за да може трудният служител да може да развие мотивацията си в полза на фирмата.
 
Управление и контрол

Тъй като компетентните, но трудните служители са с висока мотивация и много развито критично чувство,  те нямат нуждата да бъдат ръководени изкъсо. За тях това е валидно повече, отколкото за другите служители: доколкото е възможно дайте свобода на действие и изисквайте възможно най-много от тях.

   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x