Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 9 неща, който ще направят служителите Ви щастливи

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Забравете за увеличението на заплатата и бонусите. Има много по-умни методи, с които да ощастливите служителите си. От предоставянето на различни ползи, до осигуряването на гъвкаво работно време, вариантите са много. Важно е да знаете откъде да започнете.
     
    А именно:
     
    1. Предложете възможности за израстване и развитие.
    Ако даден служител не усеща, че се развива, че учи нови неща, че има потенциала да получи по-добра позиция, той няма да е удовлетворен от работата си. А и няма да бъде мотивиран да я върши още по-добре. Ако нищо не зависи от представянето му, той ще си върши работата до толкова, че да не го уволните.
     
    2. Дайте им възможност да участват в програми за допълнителна квалификация.
    По този начин ще постигнете 2 неща: ще имате по-компетентни служители и те ще се чувстват по-способни да бъдат полезни както на Вас, така и на фирмата Ви.
     
    3. Давайте малки бонуси.
    Не карайте служителите си да се състезават за големи бонуси. По-добре е да поощрите повече хора, отколкото да създадете вътрешно напрежение и конфликти. Дори да раздадете по 25 лева, по-добре ги раздайте на всички, които заслужават. Това ще повдигне духа им и няма да навреди на екипната работа.
     
    4. Позволете на служителите си да бъдат автономни.
    Никой не се радва, ако шефът непрекъснато му "виси на главата". Дайте свобода на служителите си да вършат работата си спокойно, позволете им да дават повече предложения и да взимат повече решения сами. Тук има и скрита полза - ще различите по-лесно кои служители действително не са заинтересовани от работата си и следователно кои е по-добре да замените с по-ангажирани.
     
    5. Създайте приятна обстановка в офиса.
    Независимо дали това ще е добро осветление, малко зеленина и приятни цветове. Или ще е някаква офисна традиция като пица за обяд всеки петък. Създайте нещо, което ще обедини служителите Ви. Можете дори да им предложите сами да изберат обзавеждането на офиса, стига да се почувстват добре там. Ако се чувстват добре на работното си място, ще показват и по-добри резултати.
     
    6. Позволявайте на служителите си да работят от вкъщи от време на време.
    Това ще им помогне да се разтоварят от еднообразието на служебната атмосфера. А промените се отразяват много благотворно на креативността и мотивацията. А и в някои случаи на служителите Ви просто се налага да останат у дома (например смяната на водомер).
     
    7. Позволете на служителите си да се фокусират върху работата си.
    Не правете грешката да трупате по-спешни задачи върху вече достатъчно спешните. Определете приоритети и оставете служителите си да се справят с работата си, без да им пречите. Направете всичко възможно да елиминирате и евентуални разсейващи елементи, като ненужните имейли.
     
    8. Погрижете се за балансирането между работа и личен живот.
    Не пращайте имейли със задачи на подчинените си в 10 вечерта. Имайте предвид, че ако човек работи за Вас 8 часа, това е времето, в което следва да обсъждате работата му и той да я върши. Ако служителите Ви не си почиват достатъчно, това ще се отрази на служебното им представяне.
     
    9. Дайте им кратка почивка за преглеждане ан фейсбук и други социални мрежи.
    Забраненият плод е най-сладък, нали? Тогава не забранявайте ровичкането в социалните мрежи - определете време за него. Можете дори да насърчите публикуването на снимки от офиса - така ще покажете и на клиентите си, че Вашата фирма е място, където хората имат настроение, ентусиазирани са и са щастливи. А това, ще се съгласите, е страхотна реклама и за кандидатите за работа.
     
    източник: usinessnewsdaily.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x