Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 4 елемента на откровения разговор за заплати със служителите

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Ангажираността е голям проблем на работната сила и работодателите влагат особено много усилия в това да се справят с него. Фирмите разработват различни стимули и системи от наказания, с оглед да реангажират служителите си, но нерядко забравят критично важния елемент тук: заплащането.
     
    Служителите не толкова искат по-голямо заплащане, колкото повече и по-добра комуникация по въпроса. С оглед да им осигурите това, а така и да поддържате ангажираността им, ето какво да предприемете при разговорите за заплата:
     
    1. Сравнете заплащането, което давате, със средните равнища в конкретната индустрия.
     
    Повечето служители не са наясно с това какво е равнището на заплатата им, съпоставено с обичайното възнаграждение в индустрията, където се трудят. А когато служителите считат, че са недооценени, те обикновено напускат работата си. Нерядко това усещане за непълноценност се дължи на неразбиране на това до каква степен заплатите им отговарят на обичайното заплащане за тяхната позиция в конкретната сфера на дейност. Уверете се, че плащате на хората си заплата, която да отговаря на стандартите и да показва, че оценявате труда им по достойнство. Не се притеснявайте и да коментирате това, като го подкрепите с доказателства.
     
    2. Бъдете открити със служителите си, когато те не получават достатъчно възнаграждение.
     
    Много работодатели не са склонни да разкрият подобна информация. Но прозрачността и комуникацията във фирмата са по-важни за служителите от високото заплащане.
     
    Когато един началник плаща на хората си възнаграждения под стандарта на индустрията, но дава обяснение защо това се налага, 82 на сто от служителите му остават доволни от работата си. Докато персонал, който получава по-висока от средната за сферата си на дейност заплата, но му липсва комуникацията защо я получава и какви са причините довели до избора на конкретния размер, той трудно ще се почувства удовлетворен.
     
    Служителите искат да знаят не просто, че им се плаща заслуженото, но и че заплащането им е от значение за работодателя не просто като поредния разход.
     
    Покаже на екипа си, че оценявате усилията му и отделете време да обясните защо сте избрали такова заплащане. Пояснете защо е под средното или над средното и при какви условия ще можете да увеличите това заплащане.
     
    3. Поддържайте прозрачност на заплащането в цялата компания.
     
    Служителите рядко знаят как тяхното възнаграждение се съотнася с това на колегите им, но се нуждаят от това. С нарастващото фокусиране вyrhu разликите между възнагражденията за мъжете и жените, дамите стават все по-подозрителни към това дали получават по-малко от заслуженото.
     
    Без прозрачност на заплатите служителите Ви лесно могат да заключат, че колегите им получават повече без да имат по-голям принос. С оповестяването на всяко ниво на заплащане, ще предотвратите именно това, особено ако го подкрепите с обяснения защо заплатите са такива, какво причинява промените в тях и какво трябва да се направи, за да се увеличи една заплата.
     
    4. Обяснете какви са другите ползи точно толкова ясно, колкото ясно давате обяснения за заплатата.
     
    Възнаграждението не е единствения фактор, който оказва влияние на ангажираността. Служителите искат да дискутират откровено и другите ползи, които получават. Независимо дали става дума за ваучери за пазаруване, карта за фитнес, безплатно кафе, запазено парко място или нещо друго.
     
    Затова трябва да обясните какво допълнително предлагате на служителите си и как то всъщност им е полезно. Още повече, че така показвате грижа за персонала си, която винаги се оценява високо.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x