Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 5 типа колеги, с които никой не иска да работи

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Една лоша ябълка разваля цяла кошница. Не позволявайте 1 лош служител да провали работата на екипа Ви.
     
    Ето кои са 5-те най-неприятни колеги и как да се справите с тях:
     
    1. Непрекъснато търсещия помощ.
    Той никога не може да се справи сам. Непрекъснато моли за помощ, търси съдействие, притеснява колегите си. Казано накратко не може да свърши нищо от работата си сам.

    Основни негативи:
    - удобна безпомощност;
    - неорганизираност;
    - пасивност;
    - нежелание за промяна.
     
    Мерки:
    - допълнителни обучения;
    - чести проверки на свършената работа;
    - подкрепа;
    - окуражаване на поемането на отговорност.
     
    2. Отлагащият.
    При него всичко става бавно. Той може да се справи с работата си, но предпочита да отложи свършването й за последния момент. По този начин бави всички други в екипа.

    Основни негативи:
    - ниска мотивация;
    - незаинтересованост към крайните срокове;
    - лошо управление на времето;
    - хабене на време в непродуктивни дейности;
     
    Мерки:
    - изясняване на очакванията към служителя;
    - изискване на отчет за ежедневната работа;
    - изненадващи проверки;
    - награждаване на усилията в посока положителна промяна.
     
    3. Бързащият.
    Пълна противоположност на отлагащия. Жертват се за работата си и държат всички да го знаят. Работят прекалено усилено, за да се докажат и носят дисбаланс в екипа. А и има голям риск от преумора.

    Основни негативи:
    - не познава собствените си лимити;
    - често се оплаква;
    - идва на работа болен и заразява колегите си;
    - подронва увереността на колегите си.
     
    Мерки:
    - принуждаване към делегиране на задачи;
    - окуражаване на отпуските;
    - внедряване на методи за управление на стреса;
    - поощряване на екипната пред индивидуалната работа.
     
    4. Социалният.
    Той е забавен, приятен, всички го харесват. Но не върши никаква работа. Вместо да изпълнява задачите си, разсейва колегите си и им пречи да свършат своята работа.

    Основни негативи:
    - шумен и разсейващ;
    - неспособен да се концентрира;
    - с незряло отношение към работата;
    - непрофесионално поведение.
     
    Мерки:
    - определяне на конкретно време за социализиране с колегите;
    - изясняване на изискваното офисно поведение;
    - канализиране на енергията за общуване по продуктивен начин;
    - регулярен контрол.
     
    5. Социопатът.
    Те са недружелюбни. Създават враждебна атмосфера и афектират целия екип. Вредят на мотивацията, а не рядко на самата репутация на фирмата.

    Основни негативи:
    - лошо отношение към колегите;
    - нежелание да се следват установените правила за общуване;
    - неприемане на авторитета на ръководните кадри;
    - манипулативност и саботиране на екипни проекти.
     
    Мерки:
    - осигуряване на атмосфера на подкрепа в екипа;
    - приемане оплакванията на служителите сериозно;
    - стриктност в разправата с офисния тормоз;
    - документиране на негативното поведение.

    източник: businessinsider.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x