Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Социалните мрежи променят набирането на персонал

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    В продължение на много години търсещите работа трябваше да разчитат на бюра по труда и сайтове с обяви за работа. С разработването на LinkedIn и другите социални мрежи монополът на сайтовете за набиране на персонал беше прекъснат. 
     
    Социалните мрежи вече играят своята роля при намирането на кадри за малки компании. Особено полезен е Facebook по отношение на стартиращите фирми, защото не изисква големи разходи и разпространението на обявите е особено ефективно. Още повече че профилите в социалните мрежи, както и приятелствата и връзките в тези профили, помагат на набиращите персонал да опознаят по-добре хората, които евентуално биха поканили на интервю. По този начин първото ниво на препоръка на един кандидат преминава задочно и без неговото реално участие. 
    От дълго време е ясно, че новоназначените кадри се провалят, защото поведението им и така наречените "меки умения", с които разполагат, не са на високо ниво, а не защото нямат професионалните качества и опит за конкретната длъжност. Използвайки социалните мрежи, работодателите могат да проверят дали един кадър би се вписал в корпоративната култура на компанията, а интервюто само да докаже и допълни впечатленията. Разбира се, това не значи, че интервюто не може да бъде проведено без предварителна справка със профилите на кандидата, но при направата на предварителната справка резултатите са по-добри. Още повече, че това  дава възможност на интервюиращия да се подготви по-добре за самото интервю.
     
    Вероятно в следващите няколко години алгоритмите на изкуствения интелект ще могат да сканират профилите на кандидатите и да преценяват дали те са подходящи за конкретната компания. До тогава можем да разчитаме на развитието на социалните мрежи, защото, общо взето, всички сме там.
     
    източник: humanresourcesblog.in

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x