Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Мениджърски грешки, които демотивират

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
1. Демотивация, причинена от мениджърското поведение.
 
От мениджърското Ви поведение зависи до голяма степен  дали служителите ще развият или не мотивацията си. Следните видове поведение се считат за демотивиращи.
 
2. Неясно определяне на отговорностите.
 
Служителите се разочароват, когато не се съобщава кой отговаря за изпълнението на даден проект, в който се изисква участието им. Резултатът: 25% от служителите подават оставка поради неясните правомощия. Поради това, внимавайте при делегирането на задачи. Предложете на служителите сигурност, ускорете трудовия процес и насърчавайте поемането на отговорност. Подгответе служителите си за рискови ситуации.
 
3. Несигурност при вземане на решенията.
 
Служителите никога не оценяват добре шеф, който се колебае, способният шеф трябва да взема решения бързо. Напротив, решителните ръководители,   които имат смелостта да рискуват, сформират единен екип, подготвен да последва примера му.
 
4. Липсата на честност.
 
Служителите оценяват високо правдата и честността. Без тези две качества не могат да се положат основите на отношения, базирани на доверие. Давайте възнаграждения, съответстващи на постиженията и насърчавайте служителите да правят кариера. Ще бъдете оценен, а екипът Ви ще работи с удоволствие.
 
5. Липсата на гъвкавост.
 
Ако полаганият от служителите труд трябва да спазва стриктно някакви писани правила, според които да си дадат сметка за начина на изпълнение на всяка операция, То удоволствието от работата, креативността и поемането на собствената отговорност няма да могат да се развият. Дайте на служителите си и възможността за свобода на действията. Изберете открито сътрудничество със служителите Ви, а не постоянния им мониторинг.
 
6. Неуточняване на целите.
 
Служителите искат да знаят каква е целта на изпълняваната от тях работа. Да изпълняваш задача, без да разбираш крайната и цел изглежда безсмислена работа. Поради това, след като делегирате някаква задача, обяснете какво цели изпълнението и. Така служителите ще могат да разберат и колко сериозни могат да са грешките им.

 
7. Недоверие в уменията на служителите.
 
Повечето служители смятат, че могат да изпълнят повече от това, което се изисква от тях. Ако не им се развият уменията, те се считат, че нямат независимост. Постепенно спада мотивационния им потенциал. Натоварвайте възможно най-много служителите си. Дайте им свобода да поемат отговорност за работата си.
 
8. Прекомерните изисквания спрямо служителите.
 
Никой не може да знае всичко. Приемете служителите да развият „ходом” специализираните си познания без да изисквате още в началото 100% опит. Хвалете постиженията и натрупването на знания. Постоянно делегирайте разрешаването на задачи.
 
9. Неоценяване на служителите.

Всеки човек има нуждата да бъде уважаван и приет сериозно. Лисата на оценка демотивира. Важно е да не третирате служителите си с безразличие. Покажете, че ги цените за работата им, за постиженията, за техните мнения или просто за това, което са.
 
10. Ироничното или обидно поведение.
 
При грешки на подчинените никога не реагирайте с ирония или отправяйки им обиди. Те могат да се засегнат. По-скоро останете обективен или реагирайте с хумор. Това е знак на сила и човечност.

   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x