Ако искате повишение, оставете тези 5 навика
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
08 Ян 2016
Не е достатъчно да бъдете добър служител, за да получите повишение - има много други такива служители. Трябва не само да притежавате нужните качества, но и да служите за пример на колегите си с отдадеността си на работата, приноса си и ангажираността си.
Със сигурност имате качества и принос. За да си осигурите мечтаното място, обаче, трябва да изоставите вредните навици, които неусетно Ви злепоставят пред началството.
Ето за какви навици става въпрос:
1. Да се извинявате, когато не съжалявате.
Да се преструвате, няма да Ви бъде полезно. Още по-малко ще Ви бъде полезно да активирате защитния си механизъм винаги, когато някой Ви противоречи. Покажете увереност в тезата си, защитете предложенията и мненията си. Посочете доводи и не се извинявайте за позицията, която заемате. Всичко остнало показва неувереност, а тя е сериозна пречка пред заемането на по-висока служебна позиция.
2. Прекаленото говорене.
На работа сте, за да работите. Добре е от време на време да разменяте по няколко думи с колегите си, но ако прекалите - всички ще го усетят. Най-вече шефа Ви. Също е важно да отделяте внимание на това как се държат другите в разговора - кога искат да го прекъснат, кога искат да се включат в него. Покажете съобразителността си и умението си да водите дискусия. Ако Ви дадат по-добра служебна позиция, ще имате нужда от тези умения. Демонстрирайки ги, ще имате по-голяма възможност да получите повишение.
3. Огранизиране на оперативки без причина.
Времето е ценно. Вашите колеги няма да се зарадват, ако им губите времето за нещо неважно. Ако няколко въпроса, които трябва да решите, но всеки от тях не би отнел повече от 5-10 минути, по-добре ги съберете в една голяма дискусия. На нея ще можете да обсъдите всичко, което се нуждае от обсъждане, а в последствие всички да продължат да работят.
4. Не бъдете просто "модел за ефективност".
Може да сте много силно ориентирани към продуктивността, да идвате по-рано на работа, да не губите време за никакви странични дейности. Не забравяйте обаче, че не сте робот. Добрите отношения с колегите са също много важни за ефективната работа. Не забравяйте, че по-високите позиции в една фирма често са равносилни на управление на служители и комуникация с много колеги. Не неглижирайте добрите отношения. Още повече, че прекалената концентрация върху високата производителност всъщност обикновено води до "прегаряне" и умора.
5. Не си изкарвайте гнева на колегите си.
Да, стресът на работа е неприятен. Понякога колегите ни ядосват. Да избухнете и да си изкарате яда на някого показва само, че не работите добре под напрежение. Всяко повишение в длъжност е свързано с по-отговорна работа, а оттам и повече стрес. Ако демонстрирате, че не можете да се справите с него, значи не сте способни да се справите и с по-високата длъжност. Потърсете начини да се освобождавате от напрежението така, че да не вредите нито на себе си, нито на колегите си.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Професии/ Длъжности
09Ян2018
4 мисли, когато напуснете работа, за която Ви е грижа
от PortalTRZnormativi.bg
09 Ян 2018
05Ян2018
Нормалните и притеснителните предизвикателства на нова работа
от PortalTRZnormativi.bg
05 Ян 2018
04Ян2018
Как да изберете между няколко предложения за работа
от PortalTRZnormativi.bg
04 Ян 2018
15Дек2017
2 неща, които е важно да помните, ако искате да откриете работа, която да обичате
от PortalTRZnormativi.bg
15 Дек 2017
13Дек2017
6 стъпки за значително по-висок шанс CV-то Ви да бъде прочетено
от PortalTRZnormativi.bg
13 Дек 2017