Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 3 проблема + 3 решения за висока мотивация

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Добрата комуникация със служителите и мотивирането им с лични цели може да Ви помогне да създадете продуктивна и щастлива работна среда.
     
    Факт е обаче, че съществуват множество спънки и грешки по пътя към постигaнето на висока мотивираност на персонала. Ето най-често срещаните сред тях и как да ги коригирате:
     
    1. Проблем: игнориране на обратната информация.
     
    В много фирми се организират проучвания на мнението на служителите, но никога не се предприемат действия да се вземат предвид резултатите и да се подобри статуквото. Въпреки че самата инициатива има добри намерения, да не се пристъпи към подобряване на ситуацията сочи, че тя е единствено показна.
     
    В крайна сметка служителите искат да бъдат изслушвани, не просто чути, както и да видят, че мнението им е действително от значение.
     
    Решение: Слушайте и действайте.
     
    Създайте и въведете програма на обратната информация. Един подобен пример би било да се позволи на служителите да изготвят проекти за справяне с различни затруднения вътре в компанията (като например за подобряване на документооборота, сътрудничеството между отделите и т.н.), които да се въвеждат след обсъждане с ръководството.
     
    2. Проблем: Неумение да се оценява приноса на служителите
     
    Оценяването на приноса има много по-голямо влияние върху начина на работа на членовете на един персонал, отколкото много хора смятат. Ако служителите не се чувстват оценявани и поощрявани, те могат да загубят ангажираността си с работата. Понякога дори най-активните и съвестни сред тях ще стигнат етап, при който просто ще вършат работата си дотолкова, че да изглежда свършена.
     
    Решение: Хвалете постиженията на служителите си.
     
    Създайте програма за награждаване на приноса, независимо дали ще бъде нещо по-просто като бонус към заплатата при добро представяне. Дори добрата дума ще свърши страхотна работа, ако е казана на място.

    Може дори да изготвите годишни награди, на които да отчетете постиженията на най-добрите си служители по различни показатели, като се постараете да наградите всеки, който има дори и малък принос. Това не само ще подейства мотивиращо, ще бъде забавно, но и ще стимулира лек състезателен дух и желание за още по-добро представяне.
     
    3. Проблем: Пазенето на тайни за бизнеса.
     
    Служителите искат да знаят какви очаквания има мениджъра им и каква е ролята им в самата компания. Когато от служителите се пазят тайни или не се изяснява с какво допринасят за развитието, стресът върху тях само увеличава размерите си. Всяка неяснота за целите, мисията, пътят на развитие на компанията увеличават шансовете служителите да не работят съобразно тях и да станат жертва на несправедливо отношение, заради допускане на грешки, причинени от незнание, което пък е по вина на мениджмънта.
     
    Решение: Въведете култура на прозрачност.
     
    Културата на прозрачност е най-доброто решение за проблеми с лоша комуникация и неясни очаквания. Преразгледайте ключовите си ценности и мисията си, ако е необходимо - редактирайте ги. Направете ги изпълними и ги споделете със служителите си. Интегрирайте ги във фирмената кореспонденция, в служебни имейли, в бюлетините си и т.н. Добра идея е дори да ги поставите на стената в офиса.
     
    Също така се постарайте да включите служителите в процеса на взимане на решения. Окуражете екипа си да дава мнения, предложения и да отдава собствения си принос за постигане на корпоративните цели и фирмената мисия.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x