Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • За мотивацията и как да мотивирате персонала

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    В бизнеса и в силно конкурентната му среда всяка фирма се нуждае от силен екип. За да го има, членовете на екипа трябва да са мотивирани.

    Причината е проста: мотивираните служители не само дават всичко от себе си за постигането на бизнес целите, но и търпят градивна критика без да позволяват на егото си да се меси, а и приемат неизбежните промени много по-лесно. В някои случаи дори сами го предлагат. Как обаче да разпознаете и градите подобна мотивация у екипа си?
     
    1. Работете с прагматичен оптимизъм.
     
    Прагматичните оптимисти са настроени положително, но прагматизмът ги кара да черпят този си позитивизъм от анализи и тестове, от данни и доказателства. Те не се доверяват на предположения и прогнози, но предпочитат да запазят положителната си нагласа, когато имат достатъчно причини за това.
     
    Тези хора са оптимисти, защото вярват в подготовката, уменията и опита си да се справят със затрудненията и да намират решения на проблемите. Те са мотивирани от самата работа, не от увеличения на заплатата, бонуси, тийм билдинди и т.н. Дори и да нямат всички нужни знания и умения за конкретните си задачи, мотивацията ги кара да се учат и адаптират бързо.
     
    Прагматичният оптимизъм всъщност е черта на характера. Но пък е заразна и може да се култивира с известни усилия.
     
    2. Живейте според мисията си.
     
    Всяка фирма е различна и едни усилия може да не дадат резултати за сметка на други. В крайна сметка обаче успелите предприемачи най-вероятно биха Ви казали, че бизнесът не се гради само с целта да бъде печеливш, а с идеята да донесе някаква промяна. Именно тя е това, което кара тези предприемачи да вървят напред и да се развиват, да търсят нови и нови начини да реализират глобалната си бизнес цел. 
     
    Брад Куваас, експерт по мениджмънт от Norvegian Business School, например казва, че има един оптимален тип фирма, когато става дума за максимизиране на мотивацията на персонала. Става дума за фирмата, чието развитие се диктува от мисията ѝ. Тази фирма дава на служителите си автономността да изпълняват работата си по свой начин и така им позволява да усещат, че има се гласува доверие, което пък води до по-висока мотивация.
     
    3. Не бъдете самодоволни.
     
    Да имате мисия и компания, която е на прав път в развитието си, е нещо страхотно. Но когато нещата започнат да вървят нагоре, е много важно да внимавате как ще се отнесете към възхода си. За да не загубите инерцията си, е добре непрекъснато да си задавате въпроса какво е най-доброто, което можете да направите в момента.
     
    Като направите този въпрос част от ежедневието си, ще вдъхновите и екипа си да мисли по този начин и да търси възможности за подобряване на работата си, на продуктите и процесите във фирмата. За да се възползвате максимално от това, е важно да позволите на служителите си да се обръщат директно към Вас, когато имат притеснения и предложения.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x