Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Осигуряване и командироване на международни шофьори от българска фирма, 80% стобственост на холандска фирма

Красимира Гергева Отговор, предоставен от
Красимира Гергева
Екперт
Въпрос:

БГ фирма А, собственост на 80% на холандска фирма В, извършва транспортна дейност. Във фирмата има назначени 26-ма международни шофьори от които:

 - 1 шофьор кара камион, собственост на БГ фирма А, и извършва международен транспорт със заповед за командировка;

- 5 шофьори карат наети камиони, собственост на БГ фирма Б, която е 100% собственост на холандска фирма В и извършват собствен транспорт /превозват сцени собственост на групата/за фирмата майка и фирми от групата;

- 20 шофьори карат камиони, собственост на фирми от групата на майката холандска фирма В, и извършват собствен транспорт /превозват сцени собственост на групата/.

Въпросите са:

1. Изисква ли се лиценз на БГ фирма А за извършване на собствен транспорт?

2. Правилно ли е БГ шофьорите с БГ камиони да  се осигуряват на брутна заплата 1500 лева плюс командировъчни до 54 евро на ден, тъй като не извършват каботажи?

3. БГ шофьорите с чужди камиони се командироват по чл. 121а от КТ и се осигуряват на праговете съгласно държавата, в която шофират. Тъй като камионът не е собственост на БГ фирмата, дали попадаме в обхвата на чл. 121а от КТ?

4. Дали фактът, че БГ шофьор управлява чужд камион, би се третирал като отдаване на шофьор под наем или не, тъй като камионът е собственост на фирми от групата от ЕС?

5. Възможно ли е БГ фирмата А в един момент да се окаже, че извършва дейност с място извън България, тъй като по-голяма част от шофьорите извършват собствен транспорт в ЕС /шофьорите преминават през няколко държави основно в ЕС/?



Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Осигуряване и командироване на международни шофьори от българска фирма, 80% стобственост на холандска фирма

Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук за да се регистрирате в portaltrznormativi.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x