X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Общи указания и срокове за регистриране на администратори на лични данни

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Администратор на лични данни (АЛД) e физическо (ФЛ) или юридическо лице (ЮЛ), или орган на държавната власт или местното самоуправление, който сам или с друго лице определя цели и средства за обработване на лични данни.
 
В случай че видът на обработваните данни, целите и средствата за тяхното обработване са определени със закон, АДЛ е нормативно уреден.
  
АЛД обработва личните данни самостоятелно или посредством възлагане на това на обработващо лице. АДЛ или негов представител има задължението да подаде заявление за регистриране и документи по образец, утвърден от страна на Комисията за защита на личните данни, преди да започне да обработва лични данни.
 
Заявлението има 2 части:
Част I Данни за администратора - тук се попълват данни, идентифициращи АДЛ, а също и координати за контакт с Комисията за защита на личните данни.
Част II Описание на регистъра - тук се описва съдържанието на всеки един от водените регистри.
 
АЛД избира 1 от 4-те форми на Част I:
- Заявление за регистриране на ФЛ;
- Заявление за регистриране чрез представител (ФЛ или ЮЛ);
- Заявление за регистриране на ЮЛ;
- Заявление за регистриране на държавен орган или орган на местното самоуправление.
 
В Част II всеки АДЛ според организацията на своята дейност декларира всички обработвани регистри с лични данни. АДЛ определя имената, съдържанието и начина на обработване.
 
Подаването на Заявление за регистриране на АДЛ става през системата за онлайн Регистрация на АДЛ (еРАЛД).
 
В 14-дневен срок от подаването на самото заявление Комисията за защита на личните данни вписва АДЛ в Регистъра.

AДЛ има задължение да подаде заявление за регистрация преди старта на обработването на лични данни.
 
Заявление за регистрация не се подава, когато АДЛ:
1. Поддържа регистър, който според нормативен акт има предназначението да осигурява обществена информация и достъпът до този регистър е свободен или до регистъра има достъп лице с правен интерес;
2. Обработва данни в случаите по чл. 5, ал. 2, т. 4. от Закона за защита на личните данни.
 
Комисията за защита на личните данни има възможност да освободи от задължение за регистрация АДЛ, като за целта АДЛ следва да отговарят на най-малко 1 от следните критерии:
1. Когато администраторът обработва лични данни със съгласието на ФЛ за срок, ненадвишаващ 6 мес.;
2. Когато данните се обработват в публични регистри на основата на закони, осигуряващи реда за достъп и мерките за защита;
3. Когато администраторът обработва данни, имащи връзка с трудови или членствени правоотношения, и броят на лицата, за които се обработват данни, не надвишава 15.
Освобождаването от задължение за регистриране става по молба от администратора на лични данни по образец, утвърден от Комисията за защита на личните данни.
 
В случай че АДЛ е заявил обработване на данни по чл. 5, ал. 1 от Закона за защита на личните данни или на данни с обработване, което според решение на Комисията за защита на личните данни застрашава правата и законните интереси на ФЛ, Комисията за защита на личните данни задължително прави предварителна проверка преди вписване в Регистъра на АДЛ и на водените от АДЛ регистри на лични данни. Тази предварителна проверка се прави в 2-месечен срок от подаване на Заявление за регистрация на АДЛ.
 
След като проверката приключи, Комисията за защита на личните данни може да:
1. впише АДЛ в регистъра;
2. даде задължителни предписания;
3. откаже вписването.
 
Непроизнасянето на Комисията за защита на личните данни в 2-месечния срок по чл. 17б, ал. 2 от Закона за защита на личните данни се счита мълчалив отказ за вписване на АДЛ в регистъра.
 
Решението по чл. 17б, ал. 1 от ЗЗЛД подлежи на обнародване в "Държавен вестник".
 
Подаването на Заявлението за регистрация на АДЛ може да се направи онлайн чрез системата за еРАЛД или с подаване на хартиен носител.
 
АДЛ е задължен да поддържа информацията от Заявлението за регистрация в актуално и да уведомява Комисията за защита на личните данни за всяко изменение в данните от него преди извършването ѝ. Когато такава промяна е предвидена в закон, уведомяването става в 7-дневен срок от влизане в сила на конкретния закон.
 
източник: cpdp.bg
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения"!

Да, желая да получавам информация за продуктите, услугите, новостите и т.н., които РС Издателство и Бизнес Консултации предлага. Условия на сайта Информационна бележка

x