Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как фирмата да се подготви за въвеждането на GDRP?

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
За да бъде изрядна по отношение изискванията на Регламента за защита на личните данни GDPR, всяка фирма следва да се подготви по няколко аспекта.

От една страна, като обнови всички свои документи (като договори, декларации, общи условия и р.). От друга страна – като започне от софтуерните решения и актуализирането на защитите и стигне до създаване напр. на отделна уеб страница за управление на лични данни и пр.. От трета – всяко предприятие следва да изгради ясна система, по която ще се обработват личните данни, да определи кой, кога и при какви условия ще има възможност да борави с тях и т.н. 
 
Целта е да бъдат налице яснота, прозрачност и отговорност за това какво се случва с личните данни по начин, сходен с този по който се борави с паричните транзакции и тяхното проследяване.
 
Една от най-значителните заплахи е тази от кибератаки. С оглед компанията да се предпази от тях, тя следва да направи цялостен анализ на своите онлайн системи и да ограничи всяка възможност за пробив в системи на съхранение на лични данни. Добре е фирмите да централизират информацията и да уеднаквяват своите бази данни, защото това улеснява управлението и контрола, както и на следенето на достъпа и обработването на личните данни.
 
Когато говорим за онлайн защита и киберзаплахи, е от особена важност да се обърне внимание на превенцията като метод за защита. Именно посредством нея фирмите могат да защитят бизнеса си и да предотвратят евентуални пробиви в сигурността, изтичане на данни и достъп до критични системи. По тази причина е от значение да се ползват познатите форми на защита на данните, каквито са SSL и S/MIME сертификатите, DDoS защитата, поставянето на сигурни пароли и потребителски имена за входиране във важни бизнес системи и пр. 
 
Уловката при GDPR обаче е, че задълженията му са под форма на някакъв вид самоконтрол. Иначе казано задачите по защита на личните данни не трябва да се отлагат във времето, дори и това да не изглежда като проблем. Защото времето за реакция при проверка, жалба или инцидент е изключително малко.
 
източник: economic.bg
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x