8 стъпки за определяне какви умения да включите в автобиографията си
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
28 Юни 2015
Ако седите пред копмпютъра и се опитвате да измислите какво да впишете в CV-то, не се притеснявайте. Има няколко стпки, с чиято помощ лесно ще се ориентирате. И не само това - ще включите онази информация, която ще Ви доведе на интервюто.
Стъпките са следните:
1. Обмислете основните умения, от които се интересуват работодателите.
Те включват:
- компютърна грамотност;
- проектен мениджмънт;
- маркетинг;
- продажби;
- обслужване на клиенти;
- набиране на нов персонал;
- мениджмънт.
2. Специализирайте уменията си.
Опишете само онези от тях, които касаят длъжността, за която понастоящем кандидатствате. Ще се ориентирате за тях, като внимателно прочетете изискванията в обявата.
3. Разгледайте голям брой обяви за работа.
Отбележете си онези от изискванията в тях, с които вече сте се справяли. Това ще огранични възможността да бъдете необективни и да забравите важно свое качество.
4. Проучете хората, работещи на длъжности, на които искате да работите Вие.
По този начин ще откриете много и за самата длъжност, и за нужните качества, умения и знания за реализация е нея.
5. Съсредоточете се върху практиката.
Опишете само онова, което дейстеително можете да покажете на практика. Отървете се от всяко умение, за което не можете да предоставите доказателства при поискване.
6. Не се притеснявайте да направите автобиографията си лична.
Не спестявайте лична информация, като например хобитата, които са развили различни Ваши умения или демострират важна част от характера Ви.
7. Обмислете с какво се гордеете.
Ако имате постижения, които Ви карат да се чувствате горди от себе си, не пропускайте да ги включите в биографията си. Още повече ако става дума за служебни постижения.
8. Оценете уменията си.
Поставете сами оценка на постигнатото. Задайте си въпросите:
- Колко проекта съм ръководил?
- Колко хора бяха в екипа ми?
- Колко клиенти бяха обгрижени благодарение на мен?
- Колко хора съм обучил?
- Колко средства съм донесъл на фирмата във вид на печалби?
- Какви резултати и спестявания имам постигнати?
източник: businessinsider.com
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
13Ноем2017
5 начина, по които проявявате дразнеща снизходителност към колегите си
от PortalTRZnormativi.bg
13 Ноем 2017